2017. jún 04.

1 hónapja nem vásárolok ruhát, cipőt, kiegészítőt - Hogy hogy bírom?

írta: Fashionline Hungary
1 hónapja nem vásárolok ruhát, cipőt, kiegészítőt - Hogy hogy bírom?

img_4664_2.JPGHol is kezdjem? Először egy kis előzmény: ITT tudjátok visszaolvasni miért is kezdtem bele fogadalmamba, ami annyit tesz, hogy 3 hónapig nem vásárolok ruhát, cipőt kiegészítőt. Jelentem eddig teljesítve, mindenféle nehéz pillanat nélkül. Pár ismerősömmel beszélgettünk azóta erről a dologról, illetve rengeteg cikket is olvastam a témában. Ugye az, hogy a fast fashion üzletek a tömeges gyártással mennyire szennyezik a környezetet, és hogy több világmárka gyerekekkel dolgoztat Ázsiában alap. Mármint úgy alap, hogy ezt tudjuk. De mit tehet az ember lánya, ha ezt nem szeretné támogatni, és inkább a fenntartható divat mellé állna? Sok helyen olvastam, hogy hazai márkától kell vásárolni. Igen, valóban szuper dolog támogatni a hazai divattervezőket, és az meg még szuperebb, hogy tudjuk ki készítette. De mi van akkor, ha a H&M-ben 3.490 Ft egy tökéletes farmer, egy magyar divattervezőnél pedig 30-40.000 Ft vagy még annál is több? Hát igen...itt dől meg rengeteg elmélet ezzel kapcsolatban. Erről később írok még részletesen, a lényeg, hogy nem feltétlenül drasztikus változásra van szükség, inkább a tudatosságra. Nálam legfőképpen az sarkallt erre a 3 (vagy több?) hónapos shopping stopra, hogy eltelítődtem, megcsömörlöttem. Egyrészt a divat folyton változó világától, másrészt attól a rengeteg ruhától, ami a szekrényemben van és nem is hordom őket. Itt már régen nem arról van szó, hogy nincs mit felvenni reggel. Mármint fizikailag nincs mit. Természetesen van, csak akkora káoszban, semmi nem illik semmihez, csak kijön egy új őrület, már veszünk is belőle, de nincs hozzá nadrágunk, felsőnk, azt se tudjuk, mivel hordjuk, de van az a lényeg...hát ezt untam meg. Illetve arra szeretném még használni ezt a 3 hónapot, hogy kiderüljön, melyik ruhadarabokat miért nem hordom. Aminél méret vagy kényelem probléma van, annak mennie kell. Nem valószínű, hogy belefogyok, belehízok, vagy hipp-hopp kényelmes lesz. Persze nem a kukába kell menniük, hanem a jó állapotúak eladásra kerülnek, a rosszabbakat pedig leadom a konténerbe újrahasznosításra. Például ezt a hétvégét részben ennek a tevékenységnek szentelem. Amíg csak jöttek az újabbnál újabb darabok a házba, addig nem tudtam ilyesmivel foglalkozni, mindig az új volt a sztár, a régi meg még jó lesz később, aztán soha nem került rá sor, hisz jöttek a még újabbak. Jó érzés egy kis szünetet tartani. Tényleg!

1month.png

Hogy miket csináltam 1 hónapig? Olyan ez az egész, mint amikor valaki hosszú idő után elkezd húsmentesen étkezni és egyre jobban érzi a szagokat. (Ez megtörtént eset a kolléganőmmel.) Nem azt mondom, hogy kinyílt a világ, mert eddig sem azzal foglalkoztam, hogy éjt nappallá téve shoppingoltam. De a weboldalakon való kutakodás, az akciók figyelése, az újabbnál újabb darabok megszerzés mégis nagyon sok időt elvett. Most ezt az energiát más dolgokba fektettem: 

  • Újra olvasok

Ennek örülök a legjobban. És nem azért olvasok újra, mert nem vásárolok ruhát, hanem mert átfordítottam más dolgokat is magamban, például olyanokat, amik fontosak, de nem foglalkoztam vele. Májusban két könyvet vettem, ezt láthattátok Instagramon (@fashionline.hungary) és Facebookon is. Az 'Egészséges életmód 21 nap alatt' szintén arra sarkall, hogy egy jobb irányba haladjak, nagyon sokat tanultam belőle, és egyre többet alkalmazok a mindennapjaimban. A Gucci című könyvről pedig részletesen írtam az utolsó outfit posztomban ITT

konyvekmajus.jpg

  • Újra edzek

Persze ezt sem azért, mert nem veszek új ruhát meg cipőt. Viszont bevallom őszintén sokszor sajnáltam a pénzt edzőbérletre, miközben többszörösét költöttem el ruhára. Botrány! Az edzés mellett 5 napja elkezdtem vezetni egy saját kalóriatáblázatot is a kaloriabazis.hu-n. Nagyon élvezem. Kitűzött céldátum az esküvő napja. Mi más? Megosztom majd veletek az eredményeket, hátha valaki hasonló cipőben jár. 

edzesmajus.jpg

  • Egészségesebben étkezek

 Nem mindig, de fokozatosan kezdek átállni. Örömmel vetettem bele magam a témában. Reggelente gyümölcsturmix-szal indítok, napközben mérem a vízfogyasztásomat, és számolom a kalóriákat. Cukor, kenyér és liszt kiiktatva. Ami most az új kedvenc a kecskesajt, amit a bácsi minden pénteken az irodába hoz nekünk a törökbálinti Idamajorból. Először diósat rendeltem, következő héten pedig bazsalikomosat és fokhagymásat. Ha ti is szeretitek ajánlom a Kecskevilág Facebook oldalát

fullsizerender_35.jpg

  • Kreatív vagyok

 Szerettétek ezt a képemet Facebookon, amit azért tettem ki, hogy eláruljam egy esküvőn ebben az 5 vagy 6 éves ruhában mentem ahelyett, hogy azonnal rohantam volna a Plázába venni egy újat. Nagyon nagy sikere volt, és jól éreztem magam benne. Az elmúlt 1 hónapban több olyan ruha került elő, és viseltem munkába, ami több éve volt már rajtam, csak valamiért tartogattam. 

17523497_1490885594295732_5614622934553612715_n.jpg

  • Lakberendezek

Mióta beköltöztünk ebbe a lakásba, tényleg csak apróságokat vettem. Nem fektettem olyan nagy hangsúlyt a teljes dekor megújítására. Mindig csak nézegettem az egyes darabokat, végül soha nem vettem meg, mert nem tudtam illik-e a meglévőkhöz, jól mutatna-e stb. Májusban viszont megérkezett a flamingós párnahuzat, ami elindított egy lavinát, így májusban többet foglalkoztam a nappali dekorációjával. Pár képet még nem is mutattam nektek, de holnap igyekszek befotózni. Ezen kívül a konyhaablakunk előtti folyosórész is szépül, átteleltek a muskátlik, kikerültek a ládákba, és egy vintage akasztós kaspó is társult, amibe nagymamámtól hoztam új, pink színű muskátlit. Nagyon szeretem őket, a konyhaablakból is szépen látszanak az első virágok. 

18300887_1473940879323537_2867171226713325733_n.jpg

Azt hiszem elég mozgalmas május volt ez, fáradt is vagyok nagyon. A június picit a pihenésé, a töltődés, a szelektálásé, tisztogatásé lesz. Rám fér, és nagyon várom. A fogadalom folytatódik, tartsatok velem, ha kíváncsiak vagytok az eredményekre. 

Puszi, további jó hétvégét,

Detty

Szólj hozzá

egészség fitness lakberendezés gucci glamour fogadalom kalóriabázis kecskevilág