2016. jan 04.

Az év méltó gasztronómiai lezárása

írta: Fashionline Hungary
Az év méltó gasztronómiai lezárása

Sziasztok,

picit meg vagyok csúszva a bejegyzésekkel, de igyekszem felvenni a ritmust az új évvel, és pótolom a lemaradásokat. Előző bejegyzésemben írtam róla, hogy nálunk az ünnepek utazással telnek, így volt ez most is, 28-án hazajöttünk, és 31-én már mentünk is vissza Szegedre, hogy a barátainkkal szilveszterezzünk. Ám a nagy rohanásban is igyekszünk megadni a módját, hogy finomakat együnk. Így az év utolsó napján a Tiszavirág Szeged Étteremben ebédeltünk. 

img_8894.JPG

Mivel én még soha nem jártam itt, gondoltam veletek is megismertetem ezt a gyönyörű helyet, ahol annyira jól éreztük magunkat és ahol a múlt a jelennel ennyire harmonizál. Berendezését tekintve a kedvenceim a lámpák lettek, tökéletesen el van találva, hogy feltűnő, de még nem sok, melegséget és eleganciát árasztanak.

img_8895.JPG

Az étlapjukon szándékosan egy szűkített választék található, ami gyakran cserélődik, mégis azt gondolom, bárki megtalálja az ízlésének megfelelőt. 

img_8896.JPG

Még az előétel előtt kóstolót kaptunk a helyben sütött, isteni illatú kenyérválogatásból, amit olívaolajba mártogattunk. Én ezekből bármennyit meg tudnék enni, és például Pesten elég elterjedt már, mégis mindig kitüntetve érzem magam, amikor plusz dolgok kerülnek az asztalra kóstolás gyanánt. 

img_8897.JPG

Mi imádunk előételt enni, én legszívesebben jól laktam volna a friss puha kenyérrel és az előételnek választott grillezett kecskesajttal. :)

img_8898.JPG

Nagyon tetszettek a rusztikus tányérok is, amikben felszolgálták az ételeket. Mivel hárman voltunk, így három főételt is be tudok nektek mutatni. 

img_8900.JPG

Lazac, kuszkusz, fodros kel, csicsóka

img_8899.JPG

Sertéspofa, rozs, póréhagyma, birsalma

img_8902.JPG

Rántott harcsa, savanyú káposztás tészta, (a fafül gombát kivetettem belőle)

A savanyú káposztás tészta annyira ízlett, hogy itthon is megpróbálkozunk majd vele. :) Remélem idén is legalább ennyi gasztronómiai élményben lesz részünk, és nem titok, hogy tavaly a két legolvasottabb bejegyzésem az Autentikus szürcsölés és A Befaló Billben kapott el a karácsonyi hangulat lett, úgyhogy idén erősítem a gasztro vonalat. :)

További Boldog Új Évet kívánva,

Detty

Szólj hozzá

gasztro szeged tiszavirág