2018. okt 04.

Megnyílt Szulló Szabina és Széll Tamás étterme a STAND, mi pedig velük ünnepeltünk

írta: Fashionline Hungary
Megnyílt Szulló Szabina és Széll Tamás étterme a STAND, mi pedig velük ünnepeltünk

img_7400.jpg

Adott egy szörnyen nehéz hét, egy hazaérkezés és egy 4 éves évforduló. Balázsra mindig számíthatok, ha rossz kedvű vagyok, de ha őszinte akarok lenni, mellette nem is igazán ismerem ezt a fogalmat. Így volt ez most is: szombat estére meglepetésprogramot szervezett. Így esett, hogy július 7-én szombaton - amíg mindenki a Balaton Soundon volt -, Szulló Szabina és Széll Tamás aznap nyílt fine dining étterme, a Stand előtt találtam magam. Tavasszal próbáltuk ki a Stand25 nevű éttermüket és egy ideje már lehetett tudni, hogy új hely nyitásában "mesterkednek". Fél hatkor nyitottak, mi pedig hét előtt már szelfiztünk a bejáratnál. Na nem Balázs ötlete volt! :D 

img_7372.jpg

Az új étterem egy üvegfalú konyhának ad otthont, bár mi nem elöl, hanem oldalt ültünk, így nem sokat láttunk belőle. (Legközelebb, ha foglalunk, már tudjuk mi a kulcsszó.) 4 és 8 fogásos vacsora menüből lehet választani az étlapról, amit ITT találsz. Nálam esélytelen a 8 fogás, így Balázs is elesett ettől a verziótól, mert csak a teljes asztaltársaság kérése esetén rendelhető. Több gasztroposztban említettem már, hogy nálam a 'chef ajándéka' általában mindent visz. Itt pedig 3 is volt belőle. A picike fokhagymás lángosból bármennyit meg tudtam volna enni. Ezután a túrós-kapros pogácsa és a padlizsánkrémmel töltött paprikás tészta következett. A házi kenyérnél, amit körözöttel kínáltak már elveszettem a fonalat és szinte csak az ízekre koncentráltam. Az étlap a látogatásunk óta megújult, de a képek elég árulkodóak. Ha valaki csalódni szeretne, ne ide jöjjön! 

img_7375.jpg

img_7373.jpg

img_7376.jpg

Imádom a halászlevet, így nagyon vártam miben lesz részem a választott bajai halászlével. Nagyon könnyű volt, nekem talán már túl könnyű is és a közepén haltej, füstölt ponty és ikrával töltött batyu nézett farkasszemet velem. Semmihez sem tudnám hasonlítani, olyan új ízek keveredtek a számban. 

img_7390.jpg

img_7391.jpg

Egy gyors szelfi a gyönyörű mosdóban. :)

img_7377.jpg

Balázs báránysültjéhez külön, az étteremnek készített magyar steak kés került az asztalra, amiről meg is kérdeztük a pincért. Minden kérdésünkre profi és kielégítő választ kaptunk. Mindegy, hogy a késről, a nyitásról, az alapanyagokról vagy az ételek elkészítéséről kérdeztünk. Ez nagyon tetszett! Nyilván egy új étterem nyitásánál fontos, hogy a vendégek megfelelő információt kapjanak. 

img_7398.jpg

Én természetesen pisztrángot választottam, ami nyári salátával és grillezett zöldség levessel érkezett. Nagyon egyben volt, bár egy kis szilárd köretet én akkor is hiányoltam. 

img_7399.jpg

img_7382.jpg

Mivel a somlói a specialitások közé tartozik és a Stand25-ben még én - aki nem szereti - is elájultam tőle, így ez alkalommal sem hagytuk ki. 

img_7401.jpg

img_7403.jpg

Ha pedig mindez nem lenne elég, a végére meglepetésként érkezett egy desszerttál is. A málnás rózsavízzel viszont vigyázni! A kanál nehezebb, mint a tálka, így fináléként mindketten a fehér abroszra borítottuk véletlenül. :D 

img_7404.jpg

img_7417_2.JPG

Összességében a hely tökéletes, profi és hiába kaptak olyan kritikákat, hogy kicsi az adag, én teljesen jól laktam. Ha pedig egy női vélemény nem releváns, jelentem Balázs is jól lakott. Elmenni ide vacsorázni egy igazi élmény. Természetesen nem az a hely, ahová havonta beülünk, ha bárányt akarunk enni vagy meg akarunk inni egy pohár bort. A legjobban az tetszik, hogy többnyire magyar alapanyagokat használnak és hogy a magyar konyhát vették alapul, mindehhez tették hozzá tehetségüket. Le a kalappal! 

Puszi,

Detty

További gasztroposztok, étteremtesztek a blogomról >>> ITT 

Szólj hozzá

budapest teszt gasztro étterem stand széll tamás restaurant szulló szabina