2015. sze 10.

Ha ősz, akkor poncsó

írta: Fashionline Hungary
Ha ősz, akkor poncsó

11950145_1148402828507585_3087243039566662281_o.jpg

Mindig bajban voltam ezzel a poncsó témával. Tavaly kettő is volt nekem, egy szürke rojtos és egy barna kapucnis, de valahogy sosem rájuk esett a választásom reggel mikor útnak indultam. A rövid ujjú végképp felfoghatatlan számomra, hiszen ha olyan hideg van, hogy poncsó kell, akkor miért veszünk fel bármiből rövid ujjút? Másik ilyen kedvencem egyébként az ujjatlan garbó. Na mindegy. Így múlt hónapban eladtam ezeket a darabokat, egészen sok hely felszabadult a szekrényemben. Rá két napra 15 fokot esett a hőmérséklet, és jött a dilemma: mit húzzak magamra? Majd kedden megláttam ezt a képet a két blogger csajsziról - (Chloe From The Woods & Fashi0n Soul), akik ráadásul a kedvenceim közé tartoznak, régóta követem őket - és eldöntöttem kell egy új poncsó. Most.

poncso1.jpg

Rengeteg inspirációs képet megnéztem, végigpörgettem a Pinterest 'poncho' felhozatalát. Sajnos a valóságban, aztán magamon sokkal kevésbé tetszik, mint a képeken. Mondjuk ez nem újdonság.

poncso2.jpg

Mégis úgy döntöttem ma poncsókereső-túrára indulok, hátha szerencsével járok. De előtte egy kis történelem. 

A poncsó (spanyolul: poncho) jelentése: takaró, gyapjúszövet, bár manapság igen sokféle anyagból készítik, de a lényeg, hogy mindenképpen külső ruhadarab, amelynek célja, hogy melegen tartsa a testet vagy – ha vízálló anyagból készül – eső esetén szárazon tartsa viselőjét. A poncsót az Andok területén élő bennszülött amerikaiak már a prehispán kortól kezdve használják, és napjainkban tipikus dél-amerikai viseletként tartják számon. Valóban úgy tűnhet, mint egy bevállalós trend, pedig a lehető legkönnyebben párosítható bármilyen ruha összeállítással. Legyen szó magas sarkúról, vagy sportosabb megjelenésről, a poncsó ugyanúgy hordható sportcipővel, csizmával, szoknyával vagy farmerrel is. A lehetőségek száma végtelen. 

Nektek van már? Mutassátok!

Szép napot,

Detty

Szólj hozzá

divat ősz glamour poncsó