2018. nov 20.

Novemberi könyvajánló - Egy könyv, ami igaz történeten alapul

írta: Fashionline Hungary
Novemberi könyvajánló - Egy könyv, ami igaz történeten alapul

45144589_1064355517058457_4217155876009541632_o_1.jpg

Kép: A "Nincs időm olvasni!" kihívás" Facebook csoportjából mentve

Akik követik a blogomat és legfőképpen az Instagram oldalamat, jól tudják, hogy február óta tagja vagyok egy különleges csoportnak. A neve: "Nincs időm olvasni!" kihívás! // 12 hónap 12 könyv. (Én itt mindig hozzáteszem, hogy minimum.) Lényege, hogy minden hónap 1-jén kapunk Szabados Ágitól  (a csoport alapítójától) egy témát és ha kedvünk van, ennek megfelelő könyvet választunk aktuális olvasmánynak. Illetve most már minden hónapban van egy ajánlott könyv is, amit október kivételével eddig mindig teljesítettem. Az ehavi téma a kedvencem idén, mert imádom az életrajzi könyveket és a könyvespolcomon is több kötet sorakozik ebben a témakörben, így szeretnék ajánlani párat azoknak, akik esetleg tanácstalanok a választást illetően. 

Vivienne Westwood - A divat provokátora

A születésnapomra kaptam ezt a könyvet a férjemtől és most először fordult elő, hogy a témán kívül is ez lett volna a soron következő könyvem. Még csak ma kezdtem, de máris imádom. 

Vivienne Westwood a legnagyobb élő divattervezőnő, és ő a legformabontóbb is. A punk nagyasszonya, a szenvedélyes környezetvédő, a boldog nagymama: ebben a könyvben először beszél az életéről őszintén és részletesen. Ian Kelly megkereste a barátokat, üzlettársakat, rokonokat, és őket is kifaggatta. Az eredmény egy végtelenül izgalmas életrajz egy olyan nőről, aki soha nem foglalkozott mások véleményével, csak az álmait követte. Bőséges képanyaggal, sokkoló őszinteséggel, olthatatlan lelkesedéssel mutatja be a könyv az elmúlt évtizedek gyűlölt és imádott ikonját.

img_1348.jpg

Szentesi Éva: Hamvaimból

Nem emlékszem már, hogy jutott el hozzám a hír, hogy a Szentesi kiadja első könyvét, de elsők között vettem meg és 2 nap alatt olvastam ki. Nagyon tetszett a hangvétele, a sztori annyira izgalmas és megrázó volt, hogy képtelen voltam letenni, újra és újra tudni akartam, hogy mi lesz a következő lépés, mi lesz vele, hogyan alakul a sorsa. Hipochondereknek viszont nem ajánlom! Azóta a másik két könyvét is elolvastam, a szombati NIOK talin pedig dedikáltattam is vele.  

Te vagy a felelős a saját testedért! - mondja. Már eddig is nagyon sok nő életét mentette meg azzal, hogy kiállt a nyilvánosság elé a saját történetével. Bármelyikünkkel megeshet, amit átélt. Akik elolvassák ezt a megrendítően őszinte könyvet, és tesznek is önmagukért valamit, nagyon sok fájdalomtól megkímélhetik magukat, ha komolyan veszik az üzenetét. Ebben a könyvben végigkövethetjük Szentesi Éva gyógyulásának útját. Karcos, önironikus, őszinte írás. Megfog és nem ereszt. Igazi. Élő. Példa.

img_1351.jpg

Szalai Vivien: Stohl - Őszintén

Szalai Vivien első két könyvét is imádtam, a Stohl sztori pedig tényleg érdekelt, így nem volt kérdés, hogy ezt is beszerzem. Jó pár éve olvastam már, de tudom, hogy nagyon tetszett. 

Stohl Andrást 2011. szeptember 6-án jogerősen tíz hónap letöltendő börtönbüntetésre ítélték, október elején vonult börtönbe. Előtte azonban hosszú heteket töltött azzal, hogy Szalai Vivien kérdéseire választ adjon, s ez az interjúkötet elkészüljön. Hogy miért? Mert abban bízott, az emberek így jobban megértik, árnyaltabb képet kapnak róla. S hogy ezáltal ő maga is jobban szembesülhet saját magával. Ez a könyv Stohl András vallomása - őszintén.

img_1352.jpg

Szalai Vivien: A leghíresebb magyar madame - Igaz történet

Stohl sztorija után két évvel pedig Vivien 5. irománya is a kosaramban landolt és ezt sem bántam meg. Ekkor már biztos voltam benne, hogy az egyik kedvenc műfajom az életrajz. Szaftos sztorik, megrázó jelenetek és elgondolkodtató megnyilvánulások, érzések tárháza. 

A főszereplő K. Gy., a leghíresebb magyar madame, akit bűnösnek találtak kitartottság elkövetésében, és 2011 márciusában 1 év 8 hónap börtönbüntetésre ítélték, 3 év próbaidőre felfüggesztve. A leghíresebb magyar madame igaz és megkapó történet egy nőről, aki a fénybe születik, mégis megjárja a pokol legmélyebb bugyrait, és csak egyetlen, mindent elsöprő vágy tartja életben - a túlélés vágya.
Történet egy nőről, akinek életét átszövi a pénz, a hatalom, a politika, a sztárvilág és mindenekelőtt: az erotika.

img_1355.jpg

Mittelholcz Dóra: Tündérmese kis szépséghibával - Egy méhnyakrákos lány négy éve

Húh, ez a legmegrázóbb könyv volt, amit valaha olvastam és azóta is mélyen él bennem, főleg hogy írója a könyv kiadását követően sajnos elhunyt. Dóránál 29 éves korában diagnosztizáltak méhnyakrákot. A kezdetektől megosztotta tapasztalatait a Facebookon, majd a barátai tanácsára könyvet írt a négy évig húzódó kezelésekről, a fájdalmakról, a kiszolgáltatottságról, a reményvesztésről és a testi leépülés fázisairól. Ha szóba kerül ez a könyv, azóta is végigfut a hideg a hátamon. 

Ez a könyv nem egy tipikus történet a rákról, nem megható, szívbe markoló vagy lírai. Ez a könyv egy 33 éves lány igaz története, aki immár negyedik éve küzd a méhnyakrákkal. Egy valódi, hús-vér ember vallomása az élet olyan kérdéseiről, amikről nem szoktunk beszélni. Szükségletekről, szexről, szenvedésről és vidám pillanatokról, feladásról és talpra állásról. Arról, hogyan lehet akár két sztómával is teljes életet élni, hogy miért fontos a testünk ismerete és az önvizsgálat, vagy hogy mivel segítheti és mivel nehezítheti a környezet egy rákos beteg életét.

img_1358.jpg

F. G. Haghenbeck: Frida füveskönyve - Rejtélyek, vágyak, receptek

Az idei év egyik kedvenc könyve volt nálam a Frida életéről szóló regény. Itt szintén az emelte magasba a könyvet, hogy nagyon-nagyon érdekelt a sztori és szinte faltam a sorokat. Azóta természetesen a kiállítást is megnéztem és még egy képet is festettem róla, ami az előszobánk falát díszíti. 

Frida Kahlo tizenhét éves korában rettenetes balesetet szenvedett. Túlélte, de életéért cserébe titkos egyezséget kötött a Halállal: minden évben, halottak napján áldozatot kell neki bemutatnia. Az áldozati ételek receptjeit Frida egy kis fekete füzetben gyűjtötte össze...
Egy asszony féktelen élni akarása, lenyűgöző művészi kreativitása és szenvedélyekkel teli házassága a színpompás, de kegyetlen Mexikóban. Frida füveskönyve egy mágikus elemekkel tarkított, hiteles dokumentumokból építkező, magával ragadó regény a festő életéről és egy füzetről, amely szédítő titkokat rejt.

img_1359.jpg

Havas Henrik: Méhkirálynő (Kelemen Anna története) - Kelemen Anna története

Annácska története sem éppen mindennapi, szintén a múltam darabja, még 2007-ben olvastam. Nagy port kavart akkor, több ismert politikus, sportoló felfedezhető a sorok között. 

Ebben a könyvben sok minden benne van. Benne van a magyar média, a bulvársajtó, a televíziók, a magyar újgazdag réteg, amelynek egy része nem tudom, milyen indíttatásból, de imád orgiákat rendezni. Ilyen brutális világ van Magyarországon. Lehet erről nem beszélni, csak akkor miről beszélünk. Azt gondolom, ez a könyv a legkevésbé szól a szexről. Arról a társadalomról szól, amely itt szenved a rendszerváltás óta, és egyáltalán nem tud kikeveredni ebből az anyagi és szellemi értelemben vett válságból. Ebben a környezetben az egyik főszereplő például K.A.

img_1362.jpg

Dallos Sándor: Aranyecset / A nap szerelmese

Irving Stone A ​napsugár fia - Van Gogh élete

Volt 5 éve egy időszakom, amikor a festészettel foglalkoztam, gyűjtöttem a híres képek történetét, információit, megkedveltem festőművészeket, és minden nap többet akartam tudni róluk. Először A napsugár fiát olvastam el, teljesen magával ragadott Van Gogh élete, majd egy kolléganőm tanácsára az Aranyecset következett. Ez már kevésbé tetszett, de utólag is nagyon örülök, hogy mindkét könyv a birtokomban van és elolvastam őket. 

A nap szerelmese Munkácsy Mihály regényes életrajzának első kötete, mely a nagy magyar festő fiatalságának éveit, pályakezdésének viszontagságait mutatja be az asztalosinasságtól a művész düsseldorfi tartózkodásáig.
A regény valóság és fantázia elemeinek ötvözete, mégis hitelesen kelti életre a festő emberi és művészi egyéniségét, valamint a kor hangulatát, a XIX. század végi magyar Alföld világát, a polgárosodó főváros forgatagát, a bécsi festőiskolát. Kivételes bepillantást nyújt a fiatal művész szerelmi életének és betegségeinek történetébe, s abba a lelki-szellemi folyamatba, amelynek során végül megtalálja a kulcsot a művészet legmélyebb, legbensőbb rétegeihez, saját művészetének megéréséhez és kiteljesedéséhez. Dallos Sándor könyve egyszerre ismeretterjesztő mű, és színes, olvasmányos regény, amely generációkon keresztül megőrizte. 
Ez a regény egy nagy művész, Vincent Van Gogh életét beszéli el, érdekfeszítően, érzelmeket ébresztően, de mindig hűségesen a valóság tényeihez. Hogyan lett a holland lelkészdinasztia sarjából ellenállhatatlan belső parancs sugallatára olyan ember, akit semmi más nem érdekel, csak hogy festhessen? Van Gogh mindössze harminchét esztendőt élt, s ebből tíz évig alkotott. Nyomorgott, magányos és beteg volt. Ma képei nemcsak a leghíresebb múzeumok féltve őrzött darabjai, hanem a világ műkincspiacának dollármilliókért gazdát cserélő verhetetlen sztárjai is.

img_1365.jpg

Héctor Tobar: A sötét mélyben

Egy postai várakozásom alkalmával bukkantam rá és 500 Ft-ért szereztem be, de ő még várakozik a sorára. 

Amikor a chilei Copiapó melletti bánya beomlott 2010 augusztusában, 33 bányászt temetett maga alá 69 napra. Az egész világ figyelemmel kísérte a felszínen zajló történéseket, a mentési próbálkozásokat, egy emberként izgultunk a bent rekedtekért és kétségbeesett családtagjaikért. A földfelszín alatt ragadt bányászok életét, tapasztalatait, elkeseredettségét és bizakodását, gondolatait és reményeit azonban nem ismertük egészen idáig...

img_1366.jpg

Péterfy-Novák Éva: Egyasszony - Aki nem félt elmondani, amiről mindenki hallgat

Az egyik hónap ajánlott könyve volt és ennél a könyvnél voltam a leghálásabb a csoportnak, hogy olyan könyveket olvashatok, amiket magamtól esetleg soha nem vettem volna meg. Az Egyasszonyt is egy nap alatt faltam fel, majd rögtön megvettem a folytatását is A rózsaszín ruhát. 

Egy fiatal vidéki lánynak a 80-as évek derekán mozgás- és értelmi sérült gyermeke született. Bántalmazó férje oldalán küzdött kitartóan a családja boldogságáért, de harca kudarcra volt ítélve. Azóta eltelt több mint harminc év, a lányból asszony lett, de nem sikerült feldolgoznia az átélteket. Ezért kezdett blogot írni, amit rövid időn belül százezrek olvastak. Péterfy-Novák Éva története a veszteség utáni továbblépésről és az elfogadás folyamatáról szól egy olyan korban és közegben, mely sem a hibát beismerni, sem a mássággal együtt élni nem akar. 

img_1367.jpg

Te mit olvasol novemberben? 

Puszi,

Detty

Szólj hozzá

könyv niok kihívás