2018. sze 15.

Így lett saját Frida festményem - Alkotásutca

írta: Fashionline Hungary
Így lett saját Frida festményem - Alkotásutca

img_9925.jpg

Áprilisban jártam először az Alkotásutcában, ahol egy balerinát festettem meg (itt írtam róla), ami azóta is a hálószobánk dísze. A nyár elszalad, nem is volt időm a hobbijaimra, de közben Frida Kahlo megszállottja lettem, amiről Instagramon több tanúbizonyságot is tettem (@dobozidudas.bernadett). Így mikor megláttam, hogy felkerült a napirendre a Frida festmény, azonnal bejelentkeztem. Most a Pannónia utcai terembe foglaltam időpontot, így itt is alaposan szétnézhettem és megcsodálhattam a falat díszítő képeket. 

img_9929.jpg

img_9940.jpg

img_9928.jpg

Miután elolvastam a Frida életéről szóló könyvet Máltán, teljesen magával ragadott ennek a - mára ikonná vált - nőnek az élete, a szenvedése, a tűrése, a felfogása, az életszeretete és a mitikus világa. Ráadásul az órán festett részlet, a kedvencem róla. 

img_9939.jpg

img_9932.jpg

Tévedés azt hinni, hogy csak a jó kézügyességgel rendelkezők tudják elkészíteni ezt a képet. Szakképzett instruktorokkal és egy jól felépített óramenettel szinte bárki képes rá. Türelem és kedv, nah az viszont nagyon kell. Jóval nehezebb volt, mint a balerinás festmény, 4 órán át igyekeztem kihozni belőle a legjobbat. Sorba raktam az aktuális vásznakat, hogy lássátok hogyan haladtunk lépésről-lépésre, színről-színre. Az egésznek a titka az árnyékolás (szerintem). Ismét lapos ecsetekkel dolgoztunk, de most csak kettővel, amiből a festés 90%-ában csak a vastagot használtuk. 

frida.jpg

Közben a welovebudapest fotósa is részt vett az órán, rengeteg képet készített, remélem lesz 1-2 jó közte. 

41744428_2198474693755128_4542692647331954688_o.jpg

img_9948.jpg

41600018_2198474453755152_2972886782158307328_o.jpg

Fárasztó 4 óra volt, de megérte. Igazán jó néha olyan dologgal foglalkozni, amit kedvelünk, de nem jellemző, hogy gyakoroljuk. Kikapcsol, felemel, kreatívvá tesz és további eredményekre sarkall. A képről annyit, hogy nem lett túl Fridás, de akkor is tetszik. A szája, a szeme és a szemöldöke határozta meg az egész képet, amikor ezeket megfestettük, akkor kelt életre, viszont nagyon nehéz volt eltalálni pont azt az ecsetvonást, azt az ívet, azt az árnyékot. Az egyik lány azt mondta, jobban hasonlít Salma Hayek-ra, aki a filmben Fridát játszotta. Erről pedig eszembe jutott, hogy nem láttam még a filmet, így azonnal pótolnom kell. 

img_0017_facetune_14-09-2018-14-58-29.jpg

Végezetül köszönöm ismét a lehetőséget, az élményt, a kávét és a kupont is, amivel újra elmegyek festeni, de ez már egy karácsonyi ajándék lesz valakinek. Vajon kinek? ;) 

Ha már itt az ősz, legyetek kreatívak, fizessétek be magatokat egy olyan programra, amit régóta halogattok, nagyon jót tesz a léleknek. Komolyan mondom!

Puszi,

Detty

Ui.: A kép az előszobában lesz kifüggesztve egy patchwork pad mellé, így tökéletes mexikói hangulat fogadja majd az érkezőket. Ha kész lesz, arról is mutatok képet Facebook vagy Instagram oldalamon. 

 

Szólj hozzá

budapest program ősz festmény életmód frida kahlo alkotásutca