2018. aug 29.

Szeptembertől újra 3 hónapig nem vásárolok

írta: Fashionline Hungary
Szeptembertől újra 3 hónapig nem vásárolok

67557295_m.jpg

Tavaly az esküvő előtt már teljesítettem a '3 hónapig nem vásárolok' kihívást és nagyon elégedett voltam az elért eredményekkel. Az előzményekről akkor részletesen írtam, itt olvashatsz róla:

Izgalmas időszak volt, az biztos. Utána jó ideig tudatosabban és kevesebbet vásároltam. De ahogy év vége közeledtével az időm megint fogyott, ráálltam az online rendelésre. Alapvetően nagyon jó dolognak tartom a mai rohanó világban, hogy megnézem, megrendelem, 2 nap alatt itt van, kifizetem, konkrétan meg sem mozdulok érte. Viszont előfordul, hogy egy-egy új márka kipróbálásánál a méret nem mindig azonos a jól bevált üzletek számozásával. Ha magasabb értékű ruhadarabról van szó, akkor általában érte jön a futár (profi webáruházak esetében), de egy 3.000 Ft-os blúz visszaküldési macerája és költsége már nem ér ennyi vesződést. Így marad a "majd eladom" vagy a "majd odaajándékozom valakinek". Ezekből általában egy sem jön össze, így marad a szekrényben. Ezáltal persze kinyitva a gardróbot soknak tűnik a felhalmozott ruha, mégis ha indulunk valahova nincs egy egyszínű piros felsőm, amit felvennék. Nincs és kész! 

Hogy miért kezdem újra a kihívást? Én úgy érzem az idei nyári kiárusítás minden eddiginél nagyobbra sikeredett az üzletek részéről. Nagyon hamar elkezdték, rettentően lenyomták az árakat és nagyon sokáig is tartott. Sok dolgot beszereztem akciós áron, többnyire tényleg megérte. Viszont most ismét azt érzem, hogy mindenem van, amire ősszel szükségem lehet, így örömmel vágok bele az újabb kihívásba. Szerintem a szeptember tökéletes időszak erre, ilyenkor amúgy is megnyugszunk kicsit a pörgős, eseménydús nyár után, valamelyest csökkennek a programok, az utazások, lelassulunk kicsit. Itt az ideje a nagytakarításnak, a selejtezésnek, az adományozásnak és a nem használt ruhák eladásának. Nem csak a pénztárcánk marad vastagabb, de a lelkünknek is jót tesz, legalábbis nekem mindenképpen ez a tapasztalatom tavalyról. Ruhákon, cipőkön és kiegészítőkön kívül sminktermékeket sem szeretnék vásárolni. A könyveket sajnos nem tudom megígérni, mert az ősz csak még több olvasásra szánt időt hoz, bár augusztusban igyekeztem jó pár könyvet beszerezni, plusz a polcon is vár már pár, amiket még nem olvastam, így az is lehet, kibírom decemberig. 

Természetesen időközben beszámolok majd élményeimről a shopping detox kapcsán, a tavalyi tapasztalatokból kiindulva ezeket a posztokat is sokan olvasták. 

Mit gondolsz? Velem tartasz? 

Puszi,

Detty

Szólj hozzá

shopping életmód detox kihivas nem vásárolok