2019. már 03.

A legjobb motiváló könyveim - Márciusi könyvkihívás

írta: Fashionline Hungary
A legjobb motiváló könyveim - Márciusi könyvkihívás

img_4309.jpg

(Utólag láttam, hogy nem fordítottam egy irányba a könyvcímeket, sorry!)

 A múlt hónapban is kiválogattam a - havi témának megfelelő - házassággal kapcsolatos, frankó kis könyveimet, a képem végig a telefonomban volt, de nem érkeztem megírni róla a posztot. :( Alig vártam az új hónap első napját, hogy kiderüljön, Szabados Ági milyen új témát jelöl ki számunkra a könyves csoportban. Így ma reggel kiugrottam az ágyból, és nagy erőkkel elkezdtem válogatni a könyveket a polcomról, amik motiváltak, vagy motiválni fognak remélhetőleg, hiszen márciusban ez lett a központi téma.  

Legrégebbiek

A motiváló, önfejlesztő könyvek sosem álltak messze tőlem, mindig volt egy-egy olyan időszak, amikor a legjobb krimik közé besuvasztottam egyet. A két legrégebbi Farkas Líviától az Ennél zöldebb nem lesz!, ami anno az alcímével fogott meg: Útmutató azoknak a nőknek, akiknek elegük van a toporgásból. Nekem akkor valószínűleg nagyon elegem volt. A másik könyvet a barátnőmtől kaptam 2011-ben és a mai napig a legmotiválóbb könyvnek gondolom, amit valaha olvastam. (Persze 8 év sok idő, feltételezhetően most más érzésekkel olvasnám, de a lényegen nem hiszem, hogy változtatna.) Ami nagyon megfogott: a feladatok, amiket folyamatosan meg kellett oldani, a motiváló idézetek, a kérdések, amik velem kapcsolatosak, mégis nagyon nehéz rájuk válaszolni. Most, hogy a fotó kapcsán előkerült, el is fogom olvasni újra ebben a motiváló márciusban. 

img_4321_1.jpg

Ajánlásra

Az Éld az életed! egy barátnőm ajánlása volt. Picit hasonlít a fent említett Jack Canfield könyvre, hiszen alapja ennek is a vonzás törvénye, de egy teljesen más megközelítésből. Valós példákkal, élettörténetekkel bizonyítja az írónő, hogy amit ő kínál, az valóban működik. "Ha a gyermek az első esés után felhagyna a próbálkozással, sosem tanulna meg járni." Minden szakasz végén egy mantra van, ami a könyv végére egészen sajátunkká válik. A benne lévő lista ami tartalmazza az összefüggést egykori, vagy jelenlegi betegségünk és az írónő által megadott okok között, egészen zseniális. 

img_4316.jpg

Egészség

Amikor úgy éreztem az "agyam rendben van", elkezdtem más motivációk után kutatni. Egy időben veszettül rákattantam az egészséges életmóddal foglalkozó könyvekre. Ezek közül legjobban Szigeti-Kovács Eszter könyve tetszett. Egy élhető, könnyen elsajátítható, mindenki számára elérhető életmódprogramot kínál. Naptárral, táblázatokkal, rengeteg olyan információval, amik megértésével máris könnyebben valósíthatjuk meg az azzal kapcsolatos megvonást, esetleg változtatást. Receptekkel, példákkal, érdekességekkel tűzdelve tanít, nekem nagyon tetszett. (Persze ezt is de jó lenne újraolvasni...)

img_4313.jpg

Otthonteremtés

Lassan, de biztosan közeledünk a jelenhez. Közel 1,5 éve (pontosan a megjelenés napján, dedikálva) a szülinapomra kaptam meg Juditu könyvét a kolléganőimtől. Megmondom őszintén a dekor.álom című könyv nekem sokkal inkább lakáskiegészítő, mint motiváló könyv. A férjemnek valószínűleg leesne az álla (negatív értelemben), ha elkezdenék festegetni ezt-azt a falra, áthúznám a székeket, netán kézzel készült párnahuzatot dobnék a kanapéra. Na de nem is kell mindenkinek ezermesternek lennie, attól lehet imádni, ahogyan Juditu csinálja és még jobban lehet imádni ezt a gyönyörű könyvet, aminél kevés dekoratívabb került a kezembe az utóbbi 10 évben. Természetesen ettől függetlenül szerintem nagyon sokakat motivál a benne lévő tartalom, ezért került be a mai listámba. 

img_4314.jpg

Életérzés

A Nincs időm olvasni kihívás csoportjára pontosan akkor találtam (2018 februárja), amikor ezt a könyvet olvastam. Ezt onnan is tudom, hogy a januári téma egy könyv volt, amit előző évben halogattam, a februári pedig egy könyv, ami a címével fogott meg, így a kettőt egycsapásra letudva olvastam el a Hygge című könyvet.  Akkoriban mindenki ezt olvasta, de engem nem csak a láz miatt érdekelt. Tényleg isteni érzés volt a bekuckózásról, a gyertyákról, az otthon melegéről, és a dán életérzésről olvasni, főleg február derekán a paplan alatt. A könyv pedig minden kézbe fogáskor lenyűgözött milyen tökéletesen kivitelezett, kiváló minőségű. Imádtam forgatni. Azóta persze elterjedtek a finn, meg norvég, meg svéd életmódról szóló könyvek is, de meghagytam magamnak a Hygge emlékét és nem kavartam össze magam más országok kultúrájával és a boldogsághoz való viszonyukkal. 

img_4311_1.jpg

Lektűr

Tavaly év végén a NIOK csoportban annyi ember dicsérte ezt a kötetet, illetve több barátnőm is elolvasta, hogy egy akció keretén belül én is megvásároltam. Jó volt, de ennél sokkal nehezebb könyveket is olvastam már motivációs témában. Talán azért is tudtak több, mint 2 millió példányt eladni világszerte, mert általános, mindenkihez szól és könnyű a nyelvezete. A folytatásait viszont már nem vettem meg (egyelőre). 

img_4310.jpg

Hulladékmentes élet

És ezzel el is érkeztünk napjainkig, ahol Szabados Ági e havi témájának köszönhetően végre kezembe vehettem Bea Johnson könyvét, ami már hónapok óta várt a sorára. Mikor kitettem Facebookon a könyves csoportban, többen írtatok, hogy majd számoljak be róla, kíváncsiak vagytok. Még csak a 30. oldalon járok, de elmondhatom, hogy nagyon ígéretesnek tűnik, azzal kapcsolatban, hogyan változtassuk meg magunk körül a környezetünket úgy, hogy közben nem feszülünk meg. "A természeti kincsek vészesen fogynak, mégis vesszük a kőolaj-alapú termékeket. A gazdaság gyenge, mi pedig külföldi termékekkel kényeztetjük magunkat. Az általános egészségünk romlik, ennek ellenére feldolgozott élelmiszerekkel tömjük magunkat, és toxikus termékeket viszünk haza." Ha nem is fogadjuk meg a legtöbb tanácsot Beától, de rengeteget megtudhatunk arról, hogy mi magunk hogyan járulunk hozzá a Föld pusztulásához. 368 oldal, de ebben vannak receptek, táblázatok és sok felsorolás is, úgyhogy nem kell megijedni, ennyit megérdemel a környezetünk, amiben élünk. 

img_4318.jpg

Önéletírás

Végül, de nem utolsó sorban egy könyv Anya könyvespolcáról, Sophia Loren Élni és szeretni címmel, amit még nem olvastam, de a fülszöveg alapján Michelle Obama könyvéhez hasonló lehet, csak 1987-ből. Már csak antikvár darabokat lehet kapni belőle, így duplán nagy kincs ez nekem. Nagyon remélem, hogy bele fog férni a márciusomba. Ezen kívül múlt héten vettem egy könyvet (a téma kihirdetése előtti napon): Légy te is menő blogger és vlogger 10 lépésben!, de még nem érkezett meg, ezért nincs róla fotó. 

img_4322.jpg

Közös könyv

Közös könyvnek pedig Michelle Obama: Így lettem című könyvét választotta Ági, amit februárban kaptam meg a névnapomra, így az a hónap is eljött, amikor nem kell megvásárolnom a közös könyvet. Eddig szinte mindenki pozitívan nyilatkozott erről a könyvről, mellesleg nagyon bírom ezt a nőt, korábban cikket is írtam róla a Rossetti Bizsu Blogján, úgyhogy nagyon várom, hogy nyugodtan kezembe vegyem és végigolvassam Michelle könyvét. 

img_4033.jpg

Téged milyen könyv motivált mostanában? Ezek közül olvastad már valamelyiket?

Puszi,

Detty

Ui.: Engem Ági Olvasónaplója is nagyon motivál, mégpedig olvasásra. :) 

Szólj hozzá

ajánló könyv motiváció életmód kihívás